Блюз є представником світського музикування афро-американців, що
з'явився задовго до джазу. Саме слово «blue» багатозначне і розшифровується, як
«блакитний», «сумний», «смутний», «меланхолійний» та ін. Ця багатозначність
властива довгим протяжним пісням, текст яких завжди містить певну недомовку та
неоднозначну емоційність- смуток часто йде поруч з гумором, чистота з
вульгарністю тощо
Регтайм — ще один специфічний жанр афро-американського
музикування, що склався до кінця 19 століття. Слово означає
«рваний» або «розірваний час», конкретно термін «rag» означає звуки, що
з'являються між долями такту (характерне синкоповування мелодичної лінії на
четвертих і восьмих долях такту на базі рівного акомпанементу).
Джерелом регтайму стала творчість провінційних негрів —
піаністів. З переміщенням до столиці регтайм втрачає імпровізаційну сутність і
стає жанром композиторської музики. Поступово регтайми виконують не тільки на
фортепіано, але й невеликими інструментальними ансамблями (бендами). Серед
найпопулярніших композиторів, що писали регтайми — Скотт Джоплін (Scott Joplin), а також Джеймс Скотт (James
Scott), Джозеф Лемб (Josef Lamb). Значний вплив європейської професійної музики
робить регтайм приналежністю, т.зв., «прохолодної сторони» джазу, на відміну
від «гарячого» джазу, що більше тяжіє до афро-американських музичних витоків.
Луї Армстронг
Не спеши, уходя в ночь,
Выключать за собой свет,
Будет проще, уйдя прочь,
Возвратиться через
несколько лет,
И тогда, повзрослев враз
Под прицельным огнём муз
Понимаешь, что жизнь –
джаз,
Пусть вокруг говорят –
блюз…
Это странно, но ты –
есть.
Это, видимо, мне знак.
Удивительно, я – здесь
Непонятно вообще как.
Это тот, кто хранит нас,
Он тогда уже знал, что
вернусь
Нас спасает опять джаз –
Не даёт нам упасть в
блюз.
Даже в тёмных очках –
день,
Даже ночью с небес –
свет,
И уже не уйти в тень,
И дороги назад нет.
Тянет прошлого вниз груз,
Тянет вверх взгляд твоих
глаз…
Иногда наша жизнь – блюз,
Иногда наша жизнь –
джаз..!
Комментариев нет:
Отправить комментарий