«Якщо ви хочете, щоб ваші діти зробили перший можливий крок до
Нобелівської премії, починайте ні з хімії, а з музики. Бо абсолютна більшість
Нобелівських лауреатів в дитинстві були оточені музикою. Бо музика - їжа для
мозку, в структурах музики приховані всі наступні наукові відкриття. І Ейнштейн
зі скрипкою, і Планк у рояля - не випадковість, не примха,
а Божественна
необхідність».
Михайло Казінік
мистецтвознавець,
музикант, письменник, поет, філософ, режисер,
пристрасний просвітитель і один
із самих ерудованих людей нашого часу.
Зустріч з ним, без перебільшень,
буквально перевертає весь світ - і внутрішній і зовнішній.
а Божественна необхідність».
Людина на 80% складається з води. Музика впливає на неї вібраційно і впливає на біохімічні процеси, тобто діє з оздоровчим ефектом. Лікування музикою - це психотерапевтичний метод, заснований на цілющому впливі музики на психологічний стан людини, де музика використовується як лікувальний засіб.
Людству багато тисячоліть відомо про лікувальний вплив музики.
Єгипетські папіруси розповідають про те, як жерці намагалися звуками лікувати людей.
У Стародавній Греції музикою і чарівним співом лікували «божевільних».
Платон бачив у ній засіб для вироблення характеру.
Піфагор вважав, що музика є універсальним засобом гігієни тіла і духу.
Гомер запевняв, що завдяки музиці чума пощадила еллінів, які взяли у облогу Трою.
Вже в ті далекі часи давньогрецькі вчені і музиканти намагалися створити щось на зразок «звукової класифікації», в основі якої лежали відчуття і реакції, викликані музикою. Вона поділялась на 3 основних лади:
фригийский - пристрасний, збудливий,
лідійський - сумний, тужливий,
дорійський - суворий, мужній.
ЯК СЛУХАТИ З
ДИТИНОЮ КЛАСИЧНУ МУЗИКУ?
З раннього
дитинства дитину оточує музика. Це і колискові, які наспівує мама, і музика з
різних радіо і телепередач. Але чи замислювалися ми, що слухають наші малюки?
Звичайно це дитячі пісеньки, але найчастіше - естрадні пісні з репертуару
дорослих. У розвитку музичних здібностей і музичного смаку велику роль
відіграють класичні музичні твори.
Щоб
прищепити малюку інтерес до класичної музики і бажання слухати її, здатність
знаходити в цьому радість, співпереживати вираженому настрою, потрібно від
дорослого не тільки майстерність і знання, а й увага, повага, особлива довіра
і любов до дитини.
Довіряйте
дитині! Вона сприймає класичну музику по-своєму. Не нав'язуйте їй ваше
тлумачення тієї чи іншої п'єси. Музика - самий суб'єктивний вид мистецтва. Адже
і ми, дорослі, сприймаємо одну і ту ж п'єсу по - різному. Давайте надамо таке
право і дітям. Так, дитина дуже мала, але практика довела - вона чує, слухає і
хоче слухати.
Знайомте
дитину з кращими творами світової класики різних стилів та епох; використовуйте
краще високохудожні мініатюри, а не фрагменти творів. Надайте можливість почути
їх у виконанні видатних музикантів на фортепіано, флейті, клавесині, арфі, а
також у виконанні ансамблю скрипалів, камерного та симфонічного оркестрів,
оркестру народних інструментів або хору!
Слухання
може бути більш або менш тривалим, залежно від індивідуальних особливостей
дитини. Треба мати на увазі, що діти слухають музику щоразу по-різному: з
більшим чи меншим бажанням і розумінням. Це залежить від ряду причин. Дуже
важливо, як діти провели цей день, який у них настрій, душевний або фізичний стан.
Музика не
повинна звучати голосно! Джерело звуку повинно бути поряд перед дітьми.
Попередьте членів сім'ї, щоб було тихо і щоб в кімнату під час звучання музики
не входили.
Запросіть
дитину слухати музику, можна назвати також і когось із членів сім'ї. І діти, і
дорослі слухають музику сидячи. Дорослі повинні бути зацікавленими, уважними,
доброзичливими. Їхній настрій тут же передається дітям. Байдужі, нудьгуючі,
незадоволені або суворі обличчя дорослих не створюють довірливій та спокійної
обстановки, необхідної при слуханні музики.
Після
прослуховування написаних спеціально для малюків пісень та інструментальних
образотворчих п'єс з дітьми бажано поговорити про музику. Але вести такі ж
бесіди про класичну музику не рекомендується. Слід тільки розумно підтримати
окремі висловлювання малюків.
Бажаю успіху!
СПИСОК МУЗИЧНИХ РЕЦЕПТІВ
- ü Від неврозів і дратівливості позбавляє бадьора музика Чайковського, Пахмутової, Таривердієва.
- ü Допомагає зняти стрес, сконцентруватися, ідеально підходить для відокремлених занять і медитації романтична, що створює відчуття вільного простору, музика Шуберта, Шумана, Чайковського, Ліста.
- ü Для профілактики стомлюваності необхідно слухати «Ранок» Гріга, «Світанок над Москвою-рікою» (фрагмент з опери «Хованщина») Мусоргського, романс «Вечірній дзвін», «Пори року» Чайковського.
- ü Піднімають настрій, позбавляють від депресій, розряджають розпал почуттів - джаз, блюз, диксиленд, соул, каліпсо і реггі, що беруть свій початок від темпераментної африканської музики.
- ü Творчий імпульс стимулюють «Марш» з кінофільму «Цирк» Дунаєвського, «Болеро» Равеля, «Танець з шаблями» Хачатуряна.
- ü Повне розслаблення ви зможете отримати від «Вальсу» Шостаковича з кінофільму «Овід», оркестру Пурселя, твору «Чоловік і жінка» Лея, романсу з музичних ілюстрацій до повісті Пушкіна «Заметіль» Свиридова.
- ü Нормалізує сон і роботу мозку сюїта «Пер Гюнт» Гріга.
- ü Розвитку розумових здібностей у дітей сприяє музика Моцарта.
- ü Як ліки від мігрені японські лікарі пропонують «Весняну пісню» Мендельсона, «Гумореску» Дворжака, а також неабияку дозу Джорджа Гершвіна («Американець в Парижі»).
- ü Головну біль також знімає прослуховування знаменитого полонезу Огінського.
- ü Кров'яний тиск і серцеву діяльність нормалізує «Весільний марш» Мендельсона.
- ü Від гастриту виліковує «Соната №7» Бетховена.
- ü Виразка шлунка зникає при прослуховуванні «Вальсу квітів» Чайковського.
- ü Від алкоголізму та куріння у сукупності з гіпнозом і голковколюванням виліковують «Аве Марія» Шуберта, «Місячна соната» Бетховена, «Лебідь» Сен-Санса, «Заметіль» Свиридова.
Будьте
здорові!
Советы психолога для мам и пап
"Как учиться легко и с удовольствием"
Для роботи над собою, своїм духовним
світом
треба пройти, хоча б самостійно, школу музичних почуттів.
Для цього пропонується в таблиці сім
пакетів програм, описаних М.М. Обозовим у брошурі "Типи особистості,
темперамент і характер".
1
|
Для зменшення дратівливості, розчарування і для
підвищення почуттів тлінності життя та своєї приналежності до великого життя
природи, частиною якої ти є.
|
Бах Кантата №2, Бетховен "Місячна соната",
Прокоф'єв Соната "Ре", Франк Симфонія ре-мінор.
|
2
|
Для зменшення відчуття тривоги, невпевненості у
благополучному кінці того, що відбувається.
|
Шопен Мазурка і прелюдії, Штраус Вальси, Рубінштейн
"Мелодія".
|
3
|
Для загального заспокоєння, умиротворення і згоди з
життям у тому вигляді, яким воно є.
|
Бетховен Шоста симфонія ІІ ч. , Брамс "Колискова",
Шуберт "Аве Марія", Шуберт Анданте з квартету, Шопен Ноктюрн
соль-мінор, Дебюссі "Місячне сяйво".
|
4
|
Для зменшення злобливості, заздрості до успіхів
інших людей.
|
Бах "Італійський концерт", Гайдн Симфонія,
Сібеліус "Фінляндія".
|
5
|
Для зняття емоційних симптомів гіпертонії і
напруженості у відносинах з іншими людьми.
|
Бах Концерт ре-мінор для скрипки, Барток Соната для
фортепіано, Бруквер Меса мі-мінор, Бах Кантата № 21, Барток Квартет №5.
|
6
|
Для зменшення головного болю, пов'язаного з
емоційним перенапруженням.
|
Бетховен "Фіделіо", Моцарт "Дон
Жуан", Ліст "Угорська рапсодія" №1, Хачатурян Сюїта "Маскарад",
Гершвін "Американець у Парижі ".
|
7
|
Для підняття загального життєвого тонусу: поліпшення
самопочуття; підвищення активності; поліпшення настрою.
|
Бах Прелюдія і фуга мі-мінор", Бетховен Увертюра
"Егмонт", Чайковський Шоста симфонія ІІІ ч. , Шопен Прелюдія,
Ораторії №28, №1, Ліст "Угорська рапсодія" №2.
|
Почему полезно заниматься музыкой?
Недавно я прочитал
книгу Оливера Сакса «Музыкофилия», в которой он на основании исследований и
своих мыслей рассуждает о том, какое место занимает в нашей жизни музыка.
Исходя из его слов, музыка — это то, чем должен заниматься каждый. Кстати,
исходя из моих слов, которые вы прочтёте ниже, тоже.
Музыка оказывает
положительный эффект при многих болезнях
В основном психологических. К примеру, последствия синдрома Туретта могут быть
облегчены с помощью музыки. Профессиональный джазмен Дэвид Элдридж был болен
синдромом Туретта, однако игра на барабанах помогала ему сдерживать последствия
болезни, в числе которых нервозность, перемены настроения, нервный тик и
прочее. Симптомы болезни Паркинсона также переносятся гораздо проще с музыкой.
Если человек теряет
возможность двигаться, к примеру, из-за паралича, конечности забывают, как
нужно двигаться. Однако музыка может вернуть мышечную память, так как
активизирует двигательную систему.
В своей книге Сакс
приводит в пример себя. Из-за перелома бедра он был неподвижен долгое время. За
это время нога перестала двигаться, но постоянное прослушивание ирландской
народной музыки, к которой автор неравнодушен, постепенно вернуло возможность
двигать ногой, а затем и ходить.
Вам всегда будет
чем заняться. Не стоит заниматься музыкой только ради того, чтобы
сделать на этом карьеру. Воспринимайте её как отличное времяпрепровождение. В
свободное время вам всегда будет чем заняться, и этим занятием станет музыка.
Причём, уверяю вас, это никогда не надоест.
Общие
интересы. Как много вы знаете людей, которые не любят музыку? Возможно,
вам пришло в голову несколько имён, но, согласитесь, что тех, кто любит музыку,
гораздо больше. В компании же это позволит вам всегда быть в теме и всегда
иметь возможность поддержать разговор о музыке.
Вы также сможете
завести новые знакомства, а люди, занимающиеся музыкой, очень интересны и
зачастую необычны. Иногда это хорошо, иногда — плохо, но в любом случае от
новых и необычных знакомств вы всегда будете в выигрыше.
Вы начнёте
по-другому смотреть на музыку. Я уже писал о том, какие суперспособности дала мне музыка,
и назвать их как-то по-другому не получается. Вы действительно начнёте
по-новому слушать музыку, находить в ней новые и новые особенности, а каждую
песню будете переслушивать десятки раз, постоянно находя в ней что-то новое.
Заключение. Если я смог вас убедить в том,
что музыкой нужно заниматься, то следующий вопрос, который должен возникнуть у
вас в голове: с чего начать? И у меня есть на него ответ. Здесь вы можете найти
множество инструментов для самого базового уровня. Через время понадобятся уже
другие методы обучения, однако к этому моменту вы уже, скорее всего, сами
будете знать, в какую сторону нужно двигаться.
Забудьте о том, что
вам 20, 30, 40, 50 лет, что вы никогда не занимались музыкой, что у вас нет
свободного времени. Если вы любите слушать музыку, то представьте, что самому
её играть — это в тысячу раз приятнее. Представили? А вот и нет. Это нельзя
представить, можно только попробовать, и я надеюсь, что вы попробуете!
Dr. Vasserman
Советы психолога для мам и пап
"Как учиться легко и с удовольствием"
Гранит науки твёрд и неприятен на вкус. Но чем старше человек становится, тем важнее ему вновь пойти учиться — и тем сложнее заставить себя это сделать.
Учиться трудно. Учеба — это инвестиция в себя с отсроченным результатом, и для многих взрослых (подросткам легче) она превращается в адский, неподъёмный труд. А ведь учиться полезно! Это стимулирует ум, поддерживает компетентность, помогает обмениваться опытом, да и в целом развивает личность и культуру. Поэтому давайте поговорим о способах, которые могут облегчить процесс обучения и сделать учебу реальной и успешной.
Как облегчить себе обучение, учиться легко и с удовольствием?
Учитесь по способностям. В любой группе есть свои «звёзды», есть люди со средними успехами и есть те, кто еле-еле тянет программу. Оцените свои способности в выбранном направлении и следуйте им. Если вам свойственно творческое мышление, не ждите от себя великолепных результатов на ниве бухучёта и управления складом. Если вы прирождённый математик, то, скорее всего, не станете блистать в языковой группе. Насколько вы способны в тех областях, в которых собираетесь учиться? Дайте себе честный ответ и судите себя исходя из этого, не равняясь на результаты остальных людей в группе. Так и самооценка будет целее, и польза от обучения налицо.
Учитесь на практике. Делайте. Бросайтесь использовать новые знания еще до того, как обучение закончится. Если вы студент, принимайтесь работать по специальности с первого курса. Если не студент, всё равно — начинайте разговаривать с иностранцами, фотографировать или готовить. Чем раньше, тем лучше. На худой конец есть замечательная работающая тактика: если хочешь чему-то научиться — учи этому кого-то другого. Помогайте вашим товарищам по учёбе даже тогда, когда сами ничего не понимаете, и дело пойдёт.
Сделайте учёбу неотвратимой. Из пространной идеи о том, что было бы неплохо поучиться, учёба должна стать твёрдым и реальным фактом вашей жизни. Есть соблазн отложить обучение до сессии, до зарплаты, до декрета, до пенсии? Это называется «прокрастинация» — откладывание на потом — и с этим нужно бороться. Причин тому, чтобы учиться, должно стать больше, чем отговорок. Возьмите кредит и оплатите весь курс сразу. Напишите заранее заявление на отгулы. Попросите супруг(а)у не готовить вам до тех пор, пока не будет сдана контрольная. Ещё один вариант — придумать себе более трудное и неприятное дело, которым вы займётесь, если отговоритесь от учёбы. Пообещайте маме, что если вы не пойдёте на учёбу, то будете свободны в выходные и станете возить её на огород и делать там ремонт.
Перестаньте стремиться к совершенству. В книжках по личностному развитию пишут, что такое стремление есть залог здоровой личности и уважения к себе, а кто не мечтает о совершенстве, тот амёба и офисный планктон. А в психологии для такой идеи есть термин «патологический перфекционизм». То есть это как язва или злоупотребление алкоголем: здравствуйте, меня зовут Настя, и у меня перфекционизм. Выбросьте его в урну. К решению учебных (да и других) задач с большей эффективностью применим гораздо менее идеальный подход: тройка с минусом? Отлично! Четверка? Да я гений!!! Словом, учитесь легко и с удовольствием!
Анастасия Долганова
(психолог, психотерапевт, бизнес-тренер)
Комментариев нет:
Отправить комментарий