Вчителі, які тільки починають свій професійний шлях, часто не надають значення такому важливому етапу уроку, як рефлексія. Начебто чули, що це таке, ніби знають, що рефлексія - це самооцінка. Але на практиці часто цей етап уроку представлений у вигляді банальних "смайликів", листочків різного кольору і інших картинок, які учні дружно "ліплять на дошку" в кінці уроку. Іноді вчитель просто обмежується питанням: "Вам сподобався урок?" Всі учні дружно кричать: "Так!" - І всі задоволені розходяться по домівках. Здавалося б, причепитися ні до чого: рефлексія була? Була! Оцінку уроку поставили? Поставили! У поурочному плані етап названий гарним словом "рефлексія"? Є таке! І ніяких претензій.
Але із досвідом приходить розуміння, що рефлексія здорово допомагає вчителю контролювати клас, вже в ході уроку бачити, що було зрозумілим, а що залишилося на доопрацювання, тобто, "тримати руку на пульсі". Не варто забувати і про те, що рефлексія - це щось нове, до чого прагне сучасна педагогіка: вчити не науці, а вчити вчитися. Рефлексія допомагає дитині не тільки усвідомити пройдений шлях, а й вибудувати логічний ланцюжок, систематизувати отриманий досвід, порівняти свої успіхи з успіхами інших учнів...
Комментариев нет:
Отправить комментарий