суббота, 19 марта 2016 г.

Рефлексія як етап уроку

Вчителі, які тільки починають свій професійний шлях, часто не надають значення такому важливому етапу уроку, як рефлексія. Начебто чули, що це таке, ніби знають, що рефлексія - це самооцінка. Але на практиці часто цей етап уроку представлений у вигляді банальних "смайликів", листочків різного кольору і інших картинок, які учні дружно "ліплять на дошку" в кінці уроку. Іноді вчитель просто обмежується питанням: "Вам сподобався урок?" Всі учні дружно кричать: "Так!" - І всі задоволені розходяться по домівках. Здавалося б, причепитися ні до чого: рефлексія була? Була! Оцінку уроку поставили? Поставили! У поурочному плані етап названий гарним словом "рефлексія"? Є таке! І ніяких претензій.
Але із досвідом приходить розуміння, що рефлексія здорово допомагає вчителю контролювати клас, вже в ході уроку бачити, що було зрозумілим, а що залишилося на доопрацювання, тобто, "тримати руку на пульсі". Не варто забувати і про те, що рефлексія - це щось нове, до чого прагне сучасна педагогіка: вчити не науці, а вчити вчитися. Рефлексія допомагає дитині не тільки усвідомити пройдений шлях, а й вибудувати логічний ланцюжок, систематизувати отриманий досвід, порівняти свої успіхи з успіхами інших учнів...

Комментариев нет:

Отправить комментарий